onsdag 7. april 2010

Fornøyd i dag ja


I dag fikk jeg telefon fra klinikken, der sykepleieren fortalte meg at jeg hadde rett. For det første blir jeg alltid glad når jeg har rett, men denne gangen ble jeg ekstra glad! Hun fortalte meg at jeg hadde rett angående utregning av BMI. Legen sa til meg at jeg måtte ha en BMI på under 32 - og hun mente at det ville jeg få hvis jeg veide 92 kilo. Men hver gang jeg har regnet så har jeg kommet fram til at en høyde på 174 cm vil si en BMI på 31,4.

Heldigvis har jeg rett. Og grunnen til at jeg er så glad for det, er fordi nå har jeg en så lav BMI at jeg kan starte med å få hjelp fra klinikken til å få eggløsning.

Jeg har gått på Pergotime før, men dette har jo da ikke fungert. Så denne gangen skal jeg starte med sprøyter i tillegg til Pergotime. Jeg vet ikke hvordan sprøyte det her er.

Det første jeg og min mann må gjøre er å dra til sykehuset og teste oss for HIV og Hepatitt. Dette er standardtester, for hvis jeg plutselig får mange egg så kan de ta de ut og befrukte eggene der og fryse resten- og da er de nødt til å ha på papiret at ingen av oss har disse sykdommene, for da får vi ikke lov av staten å ta ut eggene. Jeg regner jo med at de er negative. Så det går bra.

Det neste som skjer er at når jeg har fått menstruasjon så skal jeg ringe til klinikken, og får da beskjed om hvordan jeg skal ta sprøytene. Huff, gruer meg til det, men regner med det går greit.

Så er det bare å vente og se-og så gå til gynekologen for å få se hva som har skjedd.

SÅ DERFOR ER JEG VELDIG GLAD I DAG! Jeg har nådd vektmålet som gjør at jeg kan få assistert befruktning!! Jeg skal selvsagt jobbe videre med å gå enda mer ned i vekt, fordi jeg vil gjøre alt for at mitt kommende barn skal få en frisk og sunn mor. Jeg kommer alltid til å kjempe mot overvekt, men jeg kommer heller aldri til å gi opp - ihvertfall ikke når jeg får slike flotte dager som dette:)

2 kommentarer:

  1. Tenk, for en belønning! Dette er så fantastisk gøy :D Håper ikke sprøytene blir vonde for deg, men det skal du vel klare :):)

    SvarSlett
  2. Så bra :) Du skal nok på puregon eller Menopur sprøyter :) Mange bruker det sammen med pergo når de bruker insimasjon.

    Her har du et par linker om de to:
    http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=97354

    http://www.menopur.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=31

    SvarSlett