søndag 11. april 2010

Spennende...

Nå har vi en veldig spennende tid i møte. Jeg fikk brev fra klinikken i dag med resept på tabletter og sprøyter. Jeg vet ikke helt hvordan jeg gjør det, så jeg skulle egentlig ønske at jeg kunne prate med noen som har gjennomgått det samme. Har ikke helt funnet en blogger som har gjort det, men får lete videre.

Skal ha pergotime dobbel kur, Pregnyl og en annen på P (har glemt det nå...). De skal visst fortelle meg hvordan jeg skal gjøre dette når jeg får menstruasjon, men har en del spørsmål merker jeg. Kan jeg ta sprøytene alene første gang uten å ha en lege til stede..? Hva hvis jeg er allergisk for innholdet..? Er det noen bivirkninger osv?

Men de største tankene mine spinner rundt: "Kommer dette til å fungere...?". Jeg håper virkelig virkelig virkelig at dette kommer til å virke. Det hadde vært så herlig. 2000 kroner i medisiner..... Vi har mange sjanser etter dette hvis det ikke fungerer, for dette er jo "bare" hjelp til å få eggløsning. Men jeg håper virkelig ikke at det er noe annet galt med kroppen min. Det holder med det faktum at jeg ikke kan få eggløsning - jeg håper virkelig ikke jeg får beskjed om at eggleder er tett eller noe annet slik som jeg vet mange har fått beskjed om...

Har blitt kjent med en del andre medbloggere, og er veldig glad for at dere støtter meg slik som dere gjør. Tusen takk!

3 kommentarer:

  1. Du må komme inn på forumet på snartgravid! forum.snartgravid.com. Her er det masse andre jenter som driver med prøverør og sånn. Jeg har samme nick der inne :)

    SvarSlett
  2. Slik jeg forstår det så har du kun testa pergo og ingen andre medisiner? Du har heller ikke hatt laparoskopi (lap) eller? Og har du hatt innvendig ultralyd for å se om du har cyster og dermed PCO eller PCOS?

    Mange med PCO/PCOS har ikke eggløsning og har da mange cyster. De får eggløsning ofte etter å ha tatt lap der de brenner hull på cystene. Evnt. at de får en del hormoner som setter i gang eggløsning.

    Du må også ta en del blodprøver hvis du ikke alt har det. Bl.a. sjekke for PCOS og forhøyet prolaktin som kan hemme EL.

    Det at du har gått ned i vekt er FANTASTISK! Og kjempebra i forhold til infertilitet.

    Er det inseminasjon dere skal i gang med?

    Hehe, mange spørsmål =)

    SvarSlett
  3. Ja - jeg har kun testet pergo. Jeg har tatt lap ja - har ingen cyster:) Jeg har bare en liten muskelknute.

    Jeg har tatt en del blodprøver ja - og alt var greit:)

    SvarSlett